Menzis steunt Herstelcirkel Huissen

HUISSEN - Herstelcirkel Huissen ontvangt een bijdrage van 5.000 euro uit het Menzisfonds om de gezondheid van de deelnemers met diabetes type 2 duurzaam te verbeteren en anderen met diabetes type 2 te stimuleren aan de slag te gaan met leefstijlverbetering.

Herstelcirkel Huissen is één van de 41 initiatieven die in 2020 een bijdrage ontvangt uit het Menzisfonds. Menzis wil met dit fonds mensen helpen bij het maken van gezondere keuzes, zodat zij zo leefkrachtig mogelijk in het leven staan met zo min mogelijk zorg. Er waren 266 aanvragen ingediend. Alle initiatieven hebben als gemeenschappelijke deler: werken aan de verbetering van leefkracht en innovatie in de zorg.

"Wij zijn als groep in 2018 gestart en hebben gemerkt dat het met steun van elkaar mogelijk is om door verandering in leefstijl de eigen gezondheid te verbeteren. Hiervoor organiseren we activiteiten op het gebied van bewegen, voeding en ontspanning. In het vervolgtraject willen wij als deelnemers van Herstelcirkel Huissen niet alleen elkaar maar ook andere mensen met diabetes type 2 stimuleren in beweging te komen voor hun eigen gezondheid."

Gemeente Lingewaard heeft eerder al een subsidie van 7.480 euro uit het innovatiefonds sociaal domein verstrekt voor het plan van Herstelcirkel Huissen. De wekelijkse beweegactiviteiten (wandelen en fietsen) zijn in juni weer voorzichtig en met inachtneming van de coronaregels gestart.

Personen met diabetes in de gemeente Lingewaard die interesse hebben in de Herstelcirkel en op de hoogte willen blijven van activiteiten kunnen zich aanmelden via de e-mail: herstelcirkelhuissen@outlook.com.