Een zorgvrijwilliger op bezoek bij een dame die mantelzorg krijgt. (foto: Monique Ritzen) Foto: Monique Ritzen

SWL en Gemeente Lingewaard: waardering voor mantelzorgers

LINGEWAARD - Mantelzorgen voor iemand als partner, ouder, broer of zus is heel intensief. Vroeg of laat krijgt bijna iedereen er wel mee te maken. De Gemeente en Stichting Welzijn Lingewaard willen op de jaarlijkse Dag van de Mantelzorg, op 10 november, hun waardering uitspreken voor alle Lingewaardse mantelzorgers.

Dit jaar zijn er helaas geen bijeenkomsten mogelijk. Alle aangemelde mantelzorgers zullen daarom in deze week thuis een kleine attentie ontvangen.

"Soms voel je je als mantelzorger overbelast, maar ga je tóch door. Omdat je zoveel om je naaste geeft. Of omdat je het lastig vindt erover te praten dát er nou eenmaal heel veel druk op je schouders staat. Of heb je issues met de nieuwe rolverdeling tussen bijvoorbeeld jou en je partner. Mantelzorgconsulent Monique Ritzen (Stichting Welzijn Lingewaard) wil jou helpen. Graag komt ze daarom in contact met nieuwe mantelzorgers, die nog niet bij SWL bekend zijn.

Wij willen het jou makkelijker maken. Zorg jij intensief voor een familielid of iemand anders uit je naaste omgeving? Stuur dan een mail naar Monique via m.ritzen@swlingewaard.nl met de volgende gegevens: jouw voor- en achternaam, emailadres, naam en geboortedatum van degene voor wie je zorgt en om welke ziekte of handicap het gaat. Ook jij wordt dan in de week van de Dag van de Mantelzorg in het zonnetje gezet!

Daarnaast kun je nog tot en met 31 oktober het Mantelzorgcompliment bij Gemeente Lingewaard aanvragen: een geldbedrag voor alle jonge en oudere mantelzorgers."