Bloeien in Gods licht

HUISSEN - Vier zondagen lang leven we toe naar kerst. In de kerkzaal staat wekelijks op de viertafel een liturgische boeket. De kleuren van het kerkelijk jaar zie je hierin terug. Twee keer paars, 1 maal rose en tot slot weer paars. En met kerst staat er een wit boeket op de tafel. Overigens worden de boeketten na een viering bij een van de gemeenteleden bezorgd. Als groet bij lief en leed, een felicitatie of een bemoediging.

Behalve het liturgische boeket wordt in deze periode ook steeds weer een bloemschikking gemaakt. Dit jaar is het thema ‘bloeien in Gods licht’. In de bloemschikking staan twee getallen centraal. Het getal 3 staat voor het Goddelijke - de mens - de andere mens. Dit zie je terug in pijlers en schalen. In het midden van de schikking staat een kleine schaal als wiegje. Een kleine driehoekige ‘kribbe’ van stukjes bamboe. Het getal 4 symboliseert de vier adventszondagen en de vier windrichtingen. Waar jouw wieg ook heeft gestaan, iedereen heeft recht op Gods licht. Per zondag verandert de schikking aan de hand van Bijbelteksten. Takken symboliseren recht en onrecht, het wit van een helleborus symboliseert gerechtigheid, dennenappels staan voor de weg die je gaat en wilgenkatjes tonen vruchtbaarheid. Een amaryllusbol geeft de komst van iets moois voor ieder persoonlijk en voor de hele wereld. De komst van een kind, Jezus.

Viering Protestantse Gemeente Huissen, zondag 13 december (derde advent) 10.00 uur, ds. Matthijs Glastra en om 19.00 uur Taizéviering. Graag opgeven via aanmelden@pknhuissen.nl. Elke vrijdagmiddag kerk open van 14.00 - 16.00 uur. Welkom!