Afbeelding

Bewoners Zilverkamp maken volop gebruik van gratis verduurzamingsadvies gemeente

HUISSEN - Het advies om je huis te verduurzamen is interessant voor bewoners van De Zilverkamp. Er hebben op het moment 520 bewoners van tien verschillende woningtypes toegang tot een digitaal advies. Sinds begin september hebben al 80 van deze woningeigenaren hun digitale aanvraag ingevuld.

En ook al waren er bij de bouw tien woningtypes, de adviezen zijn voor elke woning uniek. Dit komt doordat bewoners (of vorige bewoners) hun woning op verschillende manieren hebben veranderd. Woningeigenaren hebben bijvoorbeeld een muur verplaatst of een uitbouw toegevoegd.

De maatwerkadviezen voor bewoners van De Zilverkamp zijn gratis dankzij een samenwerking van de werkgroep Duurzaam Zilverkamp met het Energieloket Lingewaard, de gemeente en bureau Woningwaard.

Woningopname voor lagere energierekening. Vanwege de grote interesse is het inmiddels ook mogelijk om direct offertes aan te vragen voor kleine en grotere woningverbeteringen om zo het energieverbruik te verlagen. Denk aan zonnepanelen, vloerisolatie, gevelisolatie of dakisolatie.

Vervolgens brengt de woninginspecteur tijdens een woningopname de hele woning in kaart. Op dit moment worden de eerste woningopnames ingepland. Woningwaard werkt voor de uitvoering samen met Rendon Onderhoudsgroep en lokale partijen. Tot 31 januari is ook de woningopname gratis.

Buurtbewoners opgeleid tot energiecoach! Liefst vier buurtbewoners volgden een opleiding tot vrijwillige energiecoach. Zij helpen mede-buurtbewoners met het invullen of met het goed begrijpen van het advies. Meer informatie staat op: www.zilverkamp.woningwaard.nl.