Fractievoorzitter GroenLinks (Lianne Duiven) draagt stokje over aan Inge  Sloot.
Fractievoorzitter GroenLinks (Lianne Duiven) draagt stokje over aan Inge Sloot. Foto: Inge Sloot

Tijd om het stokje over te dragen binnen GroenLinksLingewaard

Inge Sloot volgt Lianne Duiven op als fractievoorzitter van GroenLinks Lingewaard per 1 januari 2021.

Lianne is vanaf de eerste deelname aan de verkiezingen in 2006, fractievoorzitter van GroenLinks Lingewaard. Nu is het tijd voor verandering en geeft zij het stokje door. Lianne blijft actief als raadslid en Inge zal de fractie, die inmiddels uit drie vrouwen bestaat, aanvoeren tot de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.

Tijdens de laatste steunfractievergadering heeft Inge aan Lianne het Groene Lintje uitgereikt, voor haar onophoudelijke inzet en doorzettingsvermogen om duurzaamheid en groen binnen de gemeente Lingewaard op de agenda te krijgen.

Zo heeft de ‘Kick Off Duurzaamheid’ in Huissen en Bemmel aan de wieg gestaan van Lingewaard Energie en leidde het ‘Lingewaardse Jaar voor de Bij’ tot veel meer aandacht voor biodiversiteit.

Inge Sloot is sinds de vorige verkiezingen raadslid voor GroenLinks. Op dit moment heeft Inge vooral het sociale domein als aandachtsgebied. Over haar nieuwe, veel bredere taak zegt Inge: ”Ik heb er veel zin in om me als fractievoorzitter in te zetten voor GroenLinks. Wat een eer om dit te mogen doen en zoveel vertrouwen van de (steunfractie)leden te krijgen. GroenLinks gaat zich in het nieuwe jaar weer hard maken voor aarde, natuur en mens. Samen staan we sterk.”

meer info: lingewaard.groenlinks.nl