Grote inzamelingsactie Voedselbanken Overbetuwe en Lingewaard

BEMMEL/OVERBETUWE - Na het enorme succes van het afgelopen jaar (750 bananendozen vol met boodschappen en vele warme en enthousiaste reacties van gemeenteleden) vindt ook dit jaar een grote inzamelingsactie voor de Voedselbanken Overbetuwe en Lingewaard plaats. Onze ambitie is om op zaterdag 11 december bij alle dertien supermarkten in de gemeente Overbetuwe en bij de vijf supermarkten in Bemmel te staan.

Deze actie wordt georganiseerd door de gezamenlijke geloofsgemeenschappen (Molukse, katholieke en protestantse kerken), de Rotaryclubs en Interact uit Overbetuwe en Bemmel. Inmiddels hebben al 17 (van de 18) supermarkten aangegeven mee te doen. Naast de Jumbo, Albert Heijn, Aldi en Lidl zijn dit ook de Coop en Supermarkt Valburg.

Samen zorgen we ervoor dat op 11 december de gehele gemeente Overbetuwe en Bemmel in het teken staan van een grote Voedselbankactie bij de aangesloten supermarkten.

Doet u dit jaar (ook weer) mee als vrijwilliger? Uw bijdrage voor de Voedselbank Overbetuwe op 11 december. Juist in deze tijd wordt er steeds meer beroep gedaan op de Voedselbank. Op zaterdag 11 december kunt u naast uw eigen boodschappen bij uw deelnemende supermarkt ook iets kopen voor mensen die afhankelijk zijn van de Voedselbank. Dit mag van alles zijn en iets dat past bij uw portemonnee. Ook artikelen uit uw voorraadkast kunt u deze dag bij ons inleveren en natuurlijk uw DE-punten.

Uw bijdrage is van harte welkom. Wij zorgen ervoor dat de actie corona-veilig wordt georganiseerd en dat de artikelen die u koopt bij de Voedselbank worden afgeleverd. Een financiële bijdrage kunt u storten op NL61Rabo0104083255 tnv van de Voedselbank onder vermelding van Voedselbankactie 11-12-2021.

“Meedoen als vrijwilliger? Dat kan, graag zelfs. Wilt u naast het geven van enkele artikelen als vrijwilliger meedoen aan deze actie dan juichen wij dat van harte toe. Wij staan zaterdag 11 december in twee tijdsbestekken van vier uur (9.00-13.00 uur en 13.00-17.00 uur) bij de supermarkten. Per tijdsbestek zijn wij met zes mensen aanwezig (twee om klanten te informeren (flyeren) bij binnenkomst, twee bij de kraam in de winkel met voedselbankartikelen en twee mensen voor de inname van de artikelen). Per supermarkt hebben we dus 12 mensen (jong en oud) nodig. Uw/jouw hulp (voor een shift van 4 uur) is van harte welkom. Als je het leuk vindt om te helpen geef je dan zo snel mogelijk, doch uiterlijk 30 november op bij Wichert van Olst (e-mail: wvanolst@kpnmail.nl of telefoon 06 83116898) met vermelding van je naam en eventuele voorkeur van tijd en supermarkt.”

Met deze actie maken de kerken gezamenlijk met de inwoners van Overbetuwe en Bemmel, gelovig of niet, zich hart voor de mensen die gebruik moeten maken van de Voedselbanken Overbetuwe en Lingewaard. Een mooi voorbeeld van samenwerking en verbroedering voor en door mensen.