Nooit Te Ver Wandelnieuws

HUISSEN -  Vrijdag voorafgaande aan deze vierdaagse organiseert de gemeente Lingewaard een bijeenkomst voor de deelnemende wandelaars uit onze gemeente. Het lijkt vanzelfsprekend maar het is zeer bijzonder dat onze gemeente dat doet. Het vraagt niet allen de nodige voorbereiding maar ook budget. Dus een woord van dank is hier zeker op zijn plaats.

Niet alleen deelnemende wandelaars van Nooit te Ver maar ook een aantal leden die niet aan dit wandelfestijn heeft deelgenomen heeft zich van de goede kant laten zien. Zij hebben tijdens dit evenement hun bijdrage geleverd door op te treden als verkeersbrigadier.

Na een korte vakantieperiode pakt de vereniging straks de draad weer op door deel te nemen aan een aantal regionale wandeltochten. Op zaterdag 3 september vindt de 75e Airbornewandeltocht in Oosterbeek plaats. Zaterdag 10 september kan worden deelgenomen aan de Polentocht in Driel.

Op zaterdag 1 en zondag 2 oktober heeft de Gendtse wandelvereniging Pro Corpore haar wandeltocht gepland. Zij organiseren dan de jaarlijkse wandeltocht voor de overleden wandelaars. Iedere deelnemer gaat op eigen gelegenheid naar voornoemde tochten. Natuurlijk kunnen zij onderling zelf regelen om gezamenlijk naar de startplaats af te reizen. In het weekend van 24 en 25 september is het Huissense kermis en zijn de wandelaars vrij.

Een week eerder staat op zaterdag 17 september de wandeling in Krimpen aan de Lek op het program. Deze tocht wordt in verenigingsverband georganiseerd. Per touringcar worden de leden van NTV naar dit Zuid-Hollandse plaatsje vervoerd.