Bestuurswisseling stichting Zwitserse Week Bemmel

BEMMEL - Na meer dan veertig jaar hebben Wim Haafs (voorzitter) en Frans van Gelder (penningmeester) besloten om de functies van de stichting Zwitserse Week Bemmel neer te leggen. Tijdens de laatste Zwitserse Week die duurde van 12 tot en met 19 juli hebben Wim en Frans al afscheid genomen van de Zwitserse Militairen en andere organisaties zoals Gemeente Lingewaard en Vierdaagse Intocht Muziek (VIM).

Vlak na de laatste officiƫle vergadering waarin de overdracht van functies plaatsvond - op 27 augustus - werden beide mannen met hun vrouwen 'ontvoerd' en meegenomen naar De Schaapskooi in Bemmel, het thuishonk gedurende de Zwitserse Week.

In De Schaapskooi werden ze opgewacht door een grote groep mensen waarmee Wim en Frans de afgelopen jaren regelmatig mee te maken hebben gehad, er waren afgevaardigden van de Zwitserse ambassade uit Den Haag, contactpersonen namens de Gemeente Lingewaard, van parochie De Levensbron, stichting deBol, stichting De Vierdaagse, De Ponymarkt uit Bemmel, allerlei organisaties die te maken hebben met de Vierdaagse Nijmegen en vele gastgezinnen.

Het stokje wordt doorgegeven aan een nagenoeg nieuw stichting bestuur: Dini te Dorsthorst (Haalderen), Lisette Xhofleer (Bemmel), Nicole Tolboom (Bemmel) en Eric Driessen (Gendt). Dini te Dorsthorst loopt al drie jaar mee in de oude situatie als secretaris. Door haar kennis van is ze inmiddels voorzitter geworden.

Meer informatie weten over de stichting Zwitserse Week Bemmel' staat op www.zwitserseweek.eu.