Afbeelding

Onderscheiding De Kaasspecialist Babs de Bijl: Gecertificeerde Foodspecialiteitenwinkel

Algemeen Zaken Nieuws

BEMMEL- Aan De Kaasspecialist Babs de Bijl van mevrouw De Bijl is het certificaat uitgereikt. "Wij hebben bewezen dat wij aan de kwaliteitseisen voldoen die gesteld worden door de stichting Kaas- en Delicatessenwinkels Nederland. Daar zijn wij bijzonder trots op", aldus de trotse eigenaar.

Stichting Kaas- en Delicatessenwinkels Nederland (KDWN) is een initiatief van het Vakcentrum branche Kaas en Delicatessen, de brancheorganisatie voor zelfstandige detaillisten in de foodsector en de fastmoving consumer goods. Met het opstellen van een transparante self-audit checklist stelt de stichting KDWN ondernemers in staat om de kwaliteit van de bedrijfsvoering te verbeteren. Op het moment dat de ondernemer aan de gestelde eisen voldoet kan hij zich aanmelden om in aanmerking te komen voor een certificaat. De door de ondernemer ingevulde lijst wordt door een onafhankelijke controleur in de betrokken winkel gecheckt en pas na zijn goedkeuring wordt overgegaan tot certificering.

In Nederland zijn ongeveer negenhonderd foodspeciaalzaken (kaas-, noten-, en delicatessenwinkels), die zich met hun assortiment en kwaliteit richten op de consument die (kwaliteits-)bewust inkoopt. "Met de breedte en de diepte van het assortiment, deskundig en betrokken personeel, hoogstaande kwaliteit van de producten en goede product- en klantenkennis onderscheiden wij ons als foodspeciaalzaak van andere aanbieders richting consument. Dit betekent wel dat wij ons moeten blijven scholen en verbeteren om de consument op de juiste manier te kunnen helpen bij het aankoopproces", aldus mevrouw De Bijl.

Met het certificaat bewijst de ondernemer te voldoen aan de eisen die een consument mag stellen aan een foodspecialiteitenwinkel op het gebied van hygiƫne, inrichting, wettelijke normen, productkennis, assortiment, gastvriendelijkheid en uitstraling.

"Met dit certificaat bewijs ik dat ik aan alle eisen voor het vakmanschap voldoe en dat ik me met mijn medewerkers continu inspan om mijn klanten op de juiste manier te helpen bij hun aankopen."

Uitgelicht

Digitale krant