Hoe kies je uit al die goede doelen?

HUISSEN - Soms komt het ene na het andere verzoek om een gift binnen. Hoe kies je als diaconie verantwoord je doelen? Wil je verantwoord kiezen dan is het goed om van tevoren te bepalen wat je als diaconie belangrijk vindt en waar je je beleid op wilt afstemmen.

Belangrijk is ook wat onze gemeente past. Hoeveel besteed je lokaal en/of regionaal, landelijk of wereldwijd. Soms is financiƫle ondersteuning niet het enige wat nodig is. Op dit moment ondersteunt de diaconie van protestantse kerk het Stoelenproject De Duif in Arnhem (daklozenopvang) met warme truien, vesten, mutsen, sjaals en sokken. Iedere twee weken worden deze zaken naar De Duif gebracht - net zo lang tot er genoeg is. Een ander project van de diaconie geeft financiƫle ondersteuning aan het werk van ds. Rodolfo Aquila Rivero. Hij kwam als theologiestudent in 2009 een weekeind in onze gemeente op bezoek. Inmiddels is hij predikant en initiatiefnemer van de armenzorg in de wijk La Marina, Matanzas, Cuba. Zijn werk bestaat onder meer uit de begeleiding van studenten met hun studie, teneinde in de maatschappij verder te komen dan de sloppenwijken; begeleiding van ouders en hun kinderen, ontwikkeling van de armen- en gehandicaptenzorg en verkondiging van het Evangelie. Regelmatig houdt Rodolfo ons op de hoogte van de ontwikkelingen in La Marina (Ada van Arkel, voorzitter College van Diakenen).

Kerkdienst Protestantse Gemeente Huissen

Zondag 26 november 2017 (voleinding), 10.00 uur, voorganger ds. Ruth van de Waall, Frankrijk. Van harte welkom, ook na de dienst en op vrijdagmiddag van 14-16 uur.