Protestantse gemeente Gendt-Doornenburg

GENDT- Op zondag 25 februari is er een kerkdienst in de protestantse kerk van Gendt aan de Torenlaan. De aanvangstijd is 10 uur. In deze viering zal ds. M. de Bree voorgaan.

De collecte is bestemd voor het project SchuldHulpMaatje. Steeds meer mensen in Nederland hebben tijdelijk of blijvend schulden. Alleenstaande moeders zijn extra kwetsbaar. Een moeder uit Amsterdam vertelt: ‘Ik heb geen gat in m’n hand, maar moet alles in m’n eentje regelen. Door een fout met de kinderopvangtoeslag raakte ik in de schulden. Gelukkig heb ik nu een maatje die mij helpt.’ In 2011 heeft Kerk in Actie samen met andere kerken en christelijke organisaties het project SchuldHulpMaatje opgezet. Binnen dit project worden vrijwilligers tot ‘maatjes’ opgeleid om mensen met schulden te begeleiden en te coachen. Na afloop van de viering is er gelegenheid om een kopje koffie/thee te blijven drinken. Allen welkom!

Zondagsbrief

Sinds kort verschijnt er vanuit onze gemeente een gratis zondagsbrief met informatie over komende vieringen en activiteiten. Bent u hierop al geabonneerd? Meld u dan snel aan, en stuur een mailtje met uw naam en mailadres naar website@kerkgendtdoornenburg.nl of via de website: www.protestantsegemeentegendt-doornenbrug.nl.