De kerk en hulpinstellingen

HUISSEN - De kerk is er voor iedereen. Elke zondag viert onze gemeente in de protestantse kerk aan de Langestraat de eredienst. Bijbeluitleg, bezinning en gebed verbindt onze gemeente met elkaar en met de mensen om ons heen.

Een belangrijk aspect hierbij is de aandacht die gegeven kan worden aan de mensen die op onze weg komen in tijden van verlies, emotionele spanningen en strijd. Waar direct contact niet mogelijk is kan financiële steun worden verleend aan verschillende hulpinstellingen. Zo vindt regelmatig een geldinzameling plaats voor het Kinderhospice Binnenveld. Dit kinderhospice is gevestigd in de gemeente Barneveld. Hier worden kinderen die ernstig ziek zijn opgevangen en verzorgd. Het doel is om deze kinderen ondanks hun ziekte zoveel mogelijk kind te laten zijn, en daarbij tegelijkertijd hun ouders en familie te ontlasten en te helpen. Ook de zorg voor kinderen die terminaal zijn valt hieronder. Indien nodig kunnen de ouders gebruik maken van het ouderverblijf om zo dicht bij hun kind te blijven en toch hun noodzakelijke rust te kunnen nemen. Vrijwilligers voor de zorg, het tuinonderhoud en voor het koken van lekkere voedzame maaltijden zijn in het kinderhospice ook welkom!

Kerkdienst Protestantse Gemeente Huissen

Op zondag 25 november bent u van harte welkom om de eredienst met ons mee te vieren. Voorganger ds. Bram Grandia. Aanvang 10.00 uur. Taizéviering 19.00 uur. Ook is de kerk voor iedereen, ongeacht afkomst en lidmaatschap, open op de vrijdagmiddaginloop vanaf 14-16 uur in ons kerkgebouw. Voor een ontspannen gesprek en een kop koffie of thee.