Handoplegging Els de Clercq. (foto: Rita Oostendorp)

Intrede dominee Els de Clercq

ANGEREN - Op zondag 13 januari heeft Dominee Els de Clercq haar intrede gedaan in de protestantse gemeente van Angeren. Na een jaar vacant te zijn geweest heeft de protestantse gemeente Angeren weer een dominee.

In een mooie en druk bezochte dienst is Els de Clercq bevestigd en verbonden aan de gemeente, de bevestiging werd verricht door haar vriendin dominee Elsje Pot die haar ook had aanbevolen bij de Kerkenraad tijdens de beroepingsperiode. De handoplegging werd verricht respectievelijk Henk Gerritsen, voorzitter Kerkenraad, Nanna en Noa Kuster, twee jonge gemeenteleden, Natalie da Costa, oud-predikant van Angeren en Elsje Pot. De bloemschikking werd duidelijk uitgelegd door Rita Oostendorp en was geheel gericht Els de Clercq. De cantorij van het Dominicanenklooster heeft de dienst nog extra mooi gemaakt met zang.

Na de dienst werd iedereen uitgenodigd voor de receptie in het dorpshuis om met Els kennis te maken en te feliciteren. Enkele sprekers hebben nog het woord gericht tot Els en het slotwoord was voor de voorzitter van de kerkenraad Henk Gerritsen, en die heeft Els de sleutels van de kerk overhandigd, zodat ze nu definitief verbonden is aan de protestantse gemeente. Er werd nog even na genoten met een drankje en zijn toen huiswaarts gegaan en de gemeente is weer helemaal content met de nieuwe dominee.