Vlinderfonds legt basis voor toekomst Straatspeeldag

HUISSEN - Met een steuntje in de rug voor de komende drie jaar wil het Vlinderfonds Lingewaard de Straatspeeldag Huissen een basis geven voor een gezonde toekomst.

De vrijwilligers van Stichting Straatspeeldag raakten twee weken geleden in grote financiële problemen toen, als gevolg van het noodweer, het jaarlijkse buitenspeelfeest moest worden afgelast. Met hulp van de gemeente Lingewaard en enkele sponsors die zich spontaan aanmeldden, kon na een faillissement een doorstart worden gemaakt.

Door de buitenspeeldag de komende drie jaar te ondersteunen, verwacht het Vlinderfonds dat de organisatie van het evenement in staat is te bouwen aan een financieel gezonde toekomst. Het team dat zich inspant om het de kinderen tijdens deze dag naar de zin te maken, noemt het een fantastisch gebaar van het fonds. De kosten die de organisatoren elk jaar moeten maken, bestaan voor een belangrijk deel uit de huur van attracties en marktkramen. Bovendien is ook de verplichte verzekering van het evenement een kostbare aangelegenheid.

Het Vlinderfonds stelt zich ten doel maatschappelijke initiatieven te ondersteunen. Eerdere voorbeelden daarvan zijn de steun aan het Gendtse Sprauwejagersgilde met de aanschaf van een aanhangwagen, de ondersteuning van het tuinbouwmuseum Mea Vota en een bijdrage aan het nieuwe stadspodium van Huissen, dat over een week in gebruik wordt genomen. Ook verzorgde de instelling een reeks feestelijke bijeenkomsten voor alle ouderen in de gemeente Lingewaard.