Vogelhuisje op Ceres. (foto: Jaap Klompstra)
Vogelhuisje op Ceres. (foto: Jaap Klompstra) Foto: Jaap Klompstra

Bewoners op Ceres vieren 20-jarig bestaan

BEMMEL – Kinderen van Ceres schilderden hun eigen vogelhuisje. Nu hangen er dertien kleurige huisjes aan de bomen in de gemeentetuin. Op Ceres 2 - 56 is het feest: twintig jaar woonplezier!

De middag begon met het beschilderen van de vogelhuisjes, een onderdeel van deze feestelijke gebeurtenis, waar de kinderen met alle enthousiasme aan hebben gewerkt. Aansluitend was er koffie en limonade met een heerlijke taart.

Daarna hebben we met de hele groep een prachtige wandeling gemaakt langs het klompenpad en het Zeegsepad met onderweg diverse activiteiten bij de fundamenten van het 13e eeuws kasteel in Ressen. Verderop de route werd de dorst gelest met appelsap en een heerlijk fris appeltje, met dank aan landwinkel De Woerdt.

Teruggekomen op Ceres gingen de hamburgers op de barbecue en werd het diner compleet gemaakt met heerlijke sateetjes en zelf gemaakte salades. In een ontspannen sfeer werd de avond afgesloten met een pubquiz over onder andere Bemmel en de Ceres.

Afgelopen zondag zijn de vogelhuisjes opgehangen waar volgend jaar de vogels hun nestjes in kunnen maken. De huisjes zijn gemaakt door de mensen van De Minkhof en door bemiddeling van Wijkplatform Bemmel-West betaald door Gemeente Lingewaard.

Ceres is een straat om te wonen, een straat om te leven. Een straat met een lach, maar ook met een traan. Een straat waar je elkaar tot steun bent, en waar je elkaar helpt. Kortom, Ceres is top!

Vogelhuisjes op Ceres. (foto: Jaap Klompstra)