Celine Rutten, topscoorder dames 1 Thetis. (foto: Cees Snel)
Celine Rutten, topscoorder dames 1 Thetis. (foto: Cees Snel) Foto: Cees Snel

Thetis Dames 1 op trainingsstage in Montenegro

GENDT - Op 6 januari 2019 won dames 1 van Thetis Gendt de Gouden Sportster Lingewaard 2018. "Door het winnen van deze titel kregen wij een prijs aangeboden door Sport & Ondernemen Lingewaard (SOL) en een waardebon van Huisman Sport 2000.'

De waardebon is gebruikt voor de aanschaf van nieuwe sportbroeken. "Na overleg met SOL en de gemeente is besloten dat we de mogelijkheden voor een trainingskamp zouden onderzoeken. Al snel kwamen we uit bij Power Swim. Dit bedrijf is van Zoran Stanisic, de topcoach van eredivisieclub ZPB Barendrecht. Hij kwam een avond langs om informatie te geven over de mogelijkheden van een trainingsstage in Montenegro. Wij waren direct super enthousiast en wisten na die avond zeker: dit gaan we doen!

SOL en de gemeente hebben de plannen enthousiast ontvangen en SOL heeft een hele gulle bijdrage gedaan voor dit trainingskamp, waarvoor onze hartelijke dank! Echter, een trainingsstage in het buitenland voor het hele team kon hier niet volledig mee gefinancierd worden, dus zijn we op zoek gegaan naar aanvullende sponsors.

Een hele grote sponsor hebben we gevonden in Scheepvaartbedrijf T.H.G. Berns. Thijs Berns, oud-speler van Thetis, draagt de club nog steeds een warm hart toe. Dat blijk onder meer uit het feit dat hij zijn schip ‘Thetis’ heeft genoemd. Thijs heeft ervoor gezorgd dat de volledige trainingsstage bekostigd kan worden uit sponsorgeld! Onze dank is zeer groot!"

De trainingsstage zal plaatsvinden van 13 - 17 oktober. Uiteraard zullen we te zijner tijd een verslag van onze belevenissen plaatsen.