De historie van Bemmel, Haalderen en Ressen gaat digitaal

LINGEWAARD - Op woensdagmiddag 27 november presenteert de Historische Kring Bemmel als één van de eerste in Gelderland haar historische artikelen uit het kringblad via de collectie van Rozet bibliotheek en Bibliotheek Bemmel.

De ontvangst is vanaf 14.00 uur. Het programma begint om 14.30 uur en opent met een theatrale vertelling uit het verleden van Bemmel. Digitalisering van historische uitgaven biedt veel toekomstkansen. Wat dat allemaal kan inhouden vertellen u verschillende sprekers. Theo Janssen, wethouder cultuur van de gemeente Lingewaard, onthult rond 15.15 uur de digitale uitgave van het Kringblad. Daarna zal Chantal Kleve, docente geschiedenis bij het Over Betuwe College, met twee leerlingen het gebruik en de toepassingen van de viewer voor het doorzoeken van de digitale artikelen demonstreren. Rond 15.45 uur wordt afgesloten met een hapje en een drankje. Iedereen is welkom bij de bibliotheek in Bemmel, Dorpstraat 84.

Uitnodiging

Historische Kring Bemmel, Haalderen en Ressen, Rozet bibliotheek Arnhem, en Bibliotheek Gelderland Zuid nodigen u van harte uit om de feestelijke onthulling van de digitale uitgave van het Kringblad bij te wonen. Men is welkom op woensdagmiddag 27 november van 14.30 – 16.30 uur in de bibliotheek van Bemmel. Adres: Bibliotheek Bemmel, Dorpsstraat 84, Bemmel. De HKB ontsluit als één van de eerste in Gelderland zijn historische artikelen uit het Kringblad via de collectie van Rozet bibliotheek en Bibliotheek Bemmel. Dit pilotproject wordt begeleid door Rozet en Erfgoed Gelderland. Gebeurtenissen en verhalen uit het verleden van Bemmel, Haalderen en Ressen blijven zo behouden voor de toekomst en zijn toegankelijk voor een breed publiek.

Programma

De ontvangst is vanaf 14.00 uur. Het programma begint om 14.30 uur en opent met een theatrale vertelling uit het verleden van Bemmel. Digitalisering van historische uitgaven biedt veel toekomstkansen. Wat dat allemaal kan inhouden vertellen u verschillende sprekers. Theo Janssen, wethouder cultuur van de gemeente Lingewaard, onthult rond 15.15 uur de digitale uitgave van het Kringblad. Daarna zal Chantal Kleve, docente geschiedenis bij het Over Betuwe College, met twee leerlingen het gebruik en de toepassingen van de viewer voor het doorzoeken van de digitale artikelen demonstreren. Rond 15.45 uur sluiten we af met een hapje en een drankje.