De drie oevers van het festival. (foto: organisatie 3oeverfestival)
De drie oevers van het festival. (foto: organisatie 3oeverfestival) Foto: organisatie 3oeverfestival

Kom kunst kijken!

LINGEWAARD - Naast de Huissense kermis is er in het weekend van 20-22 september nog veel meer te beleven in de Gemeente Lingewaard. Kom nazomeren op het 3 Oever Festival. Op de drie oevers van de Gelderse Poort (het natuurgebied aan de oevers van Rijn en Waal) valt er veel te genieten. Drie dagen muziek, theater, dans, kunst en eten en drinken.

Door de drie pontveren is het hele gebied prima per fiets bereikbaar. Op iedere oever is een pleisterplaats. Biologisch restaurant Heerlijckheid Herwen, Atelier Marjolein Rigtering in Millingen aan de Rijn en Piramide aan de Waal bij Gendt. Hier is steeds programma, zijn de startplekken van verschillende routes en kan informatie over het festival verkregen worden. Op www.3oeverfestival.nl staat informatie over locaties en programmering.

"Hou je van kunst? Stippel dan een route uit langs de 3 Oever Atelier Route. Hou je van wandelen? Doe dan mee aan de 3 Oever cultuurwandeling. Hou je van fietsen in een groep? Ook dat kan, samen langs de ateliers en voorstellingen. Meer zin om kunst te kijken dicht bij huis? De locaties van de 3 Oever Atelier Route in de Gemeente Lingewaard zijn: Atelier Tienmorgen, Tienmorgen Huissen; Boerderij De Leutse Hof, Leutsestraat Angeren; Galerie de Jutteakker, Leutsestraat Angeren; Landgoed De Brouwketel, Brouwketel Angeren; Het kleine Kerkje, Molenstraat Angeren; Atelier IKO, Rijnstraat Doornenburg; Atelier Zepplinn, Pannerdenseweg Doornenburg; Het Ambacht van Haalderen, Ambachtstraat; Atelier Herman Plönes, Buitenpolder Haalderen.